Kategorie: Wszystkie | Bulki | Chleb | Ciasta | Czekolada | Drugie dania | Pasta | Pierwsze danie | Risotti | Rozne | Ryby | Sniadania | Wstep
RSS

Drugie dania

sobota, 20 marca 2010

Skladniki:

2-3 piersi z indyka

oliwa

1/2 szklanki bialego, wytrawnego wina

maka

sol, bialy pieprz, slodka papryka w proszku

koperek, bazylia, natka pietruszki

2 zabki czosnu

sos pomidorowy

Wykonanie:

Piersi indycze pokrioic w paski, obtoczyc w mace i wrzucic na goraca oliwe, na ktorej wczesniej zeszklilam rozgnieciony czosnek.  Obsmazyc ze wszystkich stron. Podlac winem i dusic do wyparowania wina. Nastepnie dodac sos pomidorowy, sol, pieprz, papryke. Dusic razem az mieso bedzie miekkie i sos nabierze smaku. Pod koniec duszenia dodac posiekana bazylie, natke i koperek. Wymieszac. Podawac z bialym ryzem.

piątek, 26 lutego 2010


Skladniki na 4 osoby:

  • 6 jajek
  • 200 g karczochow z oliwy
  • 25 g startego sera parmigiano reggiano
  • 25 g startego sera pecorino
  • garsc szczypiorku
  • oliwa
  • sol, pieprz


Wykonanie:

Karczochy wyjac na sitko, aby obciekly z oliwy a natepnie pociac ich na male kawalki. Do miski wbic jajka, wsypac starte sery, szczypiorek, sol i pieprz. Rozbeltac wszystko przez 2-3 minuty. Na koniec dodac karczochy.

Na patelni rozgrzac 2-3 lyzki oliwy, wlac jajka i smazyc na duzym ogniu przez 2 minuty. Po tym czasie przykryc patelnie, zmniejszyc ogien i smazyc przez 4-5 minuty. Nastepnie przy uzyciu pokrywki przekrecic frittate na druga strone i smazyc jeszcze przez 3-4 minuty na srednim ogniu.

Frittate mozna podawac na cieplo lub na zimno jako przystawke.

Frittata* - omlet

 

 

 

czwartek, 18 lutego 2010

Przegladajac rozne blogi kulinarne natknelam sie na "Lawendowy Dom... od kuchni"  a w nim na przepis na placki ziemniaczane. Pomyslam sobie, ze moge je spokojnie podac na kolacje z moim ulubionym sosem pomidorowym z dodatkiem swiezej bazylii.


 

Skladniki:

  • 1/2 kg ziemniakow
  • 2 lyzki maki
  • 1 jajko
  • sol
  • oliwa
  • 1/2 szklanki mleka


Wykonanie:

Zagotowac porzadnie mleko (teraz juz wiem do czego w tym przepisie bylo potrzene mleko- otoz starte ziemniaki powracaja bielusienkie).
Ziemniaki zetrzec na drobnej tarce i zalac wrzacym mlekiem. Przelozyc wszystko na sitko i odcisnac. Dodac make, jajko, sol i wymieszac. Klasc male porcje na rozgrzany tluszcz.
Usmazone placki sa w miare neutralne w smaku, wiec mozna podawac je z roznymi sosami lub na slodko.
Ja wybralam pierwsza obcje czyli z sosem (pomidorowym).


 

A do tego "un bicchiere di buon vino" czyli kieliszek dobrego wina.

 

 

 

 

 

 

czwartek, 11 lutego 2010

"SEZAMOWA PIERS'"


Skladniki:

  • 3 wieksze piersi z kurczaka (jest nas troje)
  • poł szklanki sezamu
  • poł szklanki maki
  • troszke tartej bulki
  • 2 jajka
  • oliwa do smazenia
  • pieprz
  • sol


Sposob przygotowania:

Piersi kurczaka przekroic wzdłuz na pol, by uzyskac sznycle. Kawalki miesa rozbic nie za mocno za pomoca tluczka. Sznycle przyprawic sola i pieprzem. Nasiona sezamowe przesypypac na talerz. Na drugi talerz wsypac make wymieszna z tarta bulka, a w trzecim roztrzepac jajka. Kazda piers kurczaka najpierw obtoczyc w mace strzasajac jej nadmiar, nastepnie moczyc w jajku, a potem w nasionach sezamu. Na duzej patelni rozgrzac olej i smazyc na nim mieso i kiedy piersi sie zarumienia sie, mozna podawac.

Podawac z surowkami i ryzem. U mnie dzis na obiad podalam z sosem slodko-kwasnym.

Przepis znalazlam  kiedys w internecie ale nie pamietam strony. Scusate.